divendres, 24 d’abril del 2015

CLOSE YOUR EYES & RIDE YOUR BIKE



Avui toca una mica de teoria. Avui us parlaré de les visualitzacions.

Què són les visualitzacions?

Tal com el seu nom indica, les visualitzacions són imatges que la nostra ment és capaç d'imaginar i veure com si fossin reals ara i aquí. El cervell no és capaç de distingir si el que estem pensant està passant o no, i ell ho percep com a real. Amb el nostre pensament podem anticipar o tornar a viure moments a nivell mental, connectant-los amb el món de les emocions i sensacions. 

Les visualitzacions funcionen molt bé per a preparar situacions noves, les quals encara no hem viscut i ens generen inseguretat. Amb elles, les podem afrontar amb més força i més èxit. Anticipar un moment, com per exemple fer un examen, visualitzant el lloc i com estem responent correctament a les preguntes, ens aporta tranquil·litat i seguretat, fet que augmenta la confiança en nosaltres mateixos. Amb més autoconfiança serem capaços d'afrontar els nous reptes amb més seguretat.


El nedador olímpic Michael Phelps n'és un expert. Ell, ja des de petit, va aprendre a visualitzar els seus entrenaments dins la piscina, millorant el seu estil fins a portar-lo a la perfecció. S'aprenia els recorreguts de memòria gràcies a les visualitzacions, doncs alguna vegada li havia entart aigua dins de les ulleres i els desestabilitzava. Fent els recorreguts mentalment li permetia poder-los fer, dins la piscina, amb els ulls tancats. I no li ha anat tant malament.....


Les visualitzacions també s'utilitzen per ajudar a esportistes a recuperar la confiança en la seva pràctica esportiva desprès d'una lesió que els ha obligat a deixar l'esport durant un temps. Jo les he posat en pràctica des de que em van treure la fèrula. Primer, imaginant-me que doblegava la cama i desprès concentrant-me en l'interior del genoll, imaginant-me'l sa i amb molta vitalitat. Més tard, ja les vaig començar a posar en pràctica visualitzant recorreguts en bicicleta. Em poso música relaxant, tanco els ulls, em relaxo i deixo anar la imaginació. No sé fins a quin punt m'ha servit, si molt o poc, però només que m'hagin ajudat una mica, ja m'haurà valgut la pena i, sinó, mireu-me!!





BON CAP DE SETMANA!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.