divendres, 4 de juny del 2010

ENTRENO I ESTRENO


Desprès de la tempesta arriba la calma. Avui he tornat a tocar bici. Ahir vaig fer una estoneta de rodillo, suau, per activar una mica la circulació.

El mal de queixal que em va deixar fer la brevet no m'ha perdonat el post-brevet i s'ha convertit en un flemó impertinent... vaja, com ha de ser. He estat un parell de dies amb una galta que sembla de hàmster.... com si tingués menjar amagat.

Ahir ja va anar de baixa i vaig fer una mica de rodillos. Avui, tot i que encara tinc la galta esquerra inflamada, ja m'he atrevit a agafar la bici.

Prova de seient : superarda. De cames : també. D'esquena : perfecte. Tot un altre cop al seu lloc. Tot preparat per tornar a la guerra.

He sortit a estirar cames i, perquè no dir-ho, a lluir maillot !!


Volia anar fins a Calella, 40 km, però m'ha trucat al meu pare quan jo estava er Sant Pol per comentar-me la noticia que ha publicat el Periòdico. Casi mai poso noticies dels diaris però aquesta crec que s'ha de "copiar y pegar" :

CICLISME

L'UCI reconeix l'existència de bicicletes amb motor ocult

La federació creu que se'n van utilitzar al Tour 2009, de manera que farà controls de material

Divendres, 4 de juny del 2010
SERGI LÓPEZ-EGEA

Una comunicació interna de la Unió Ciclista Internacional (UCI) de principis de maig, a la qual ha tingut accés aquest diari, reconeix el funcionament de bicicletes amb motor ocult i la sospita que alguna estrella del gran grup l'hagi utilitzat de forma il·legal en el Tour passat. Per aquesta raó, la federació sospesa efectuar controls de material per sorpresa en la pròxima edició de la ronda francesa, a fi d'evitar que proliferi una nova i original trampa, que ja es coneix com a dopatge motoritzat.

El corredor suís Cancellara amb la bicicleta sospitosa.

Cancellara, sobre la seva bici fruit de la polèmica, camí de la victòria en solitari durant l'última París-Roubaix. reuters / PASCAL ROSSIGNOL

L'UCI, internament, sap que existeix un sistema patentat el 2004 que permet ocultar un petit motor en forma de cilindre, d'un pes inferior a un quilo, a l'interior del quadro de la bici, per sota del tub del selló, que, gràcies a una bateria i amb una autonomia que pot arribar als 90 minuts, mou per si sols els pedals. El mètode facilita a un ciclista professional ben entrenat aconseguir velocitats per sobre dels 50 quilòmetres per hora gairebé sense esforç.

OFERTA ALS CORREDORS / Aquest sistema ja es comercialitza amb la finalitat que el puguin utilitzar els cicloturistes i es troba a internet amb el nom de Gruber Assist. Diversos ciclistes professionals van informar l'UCI de la celebració d'una reunió secreta durant el Mundial de Varese (setembre del 2008) en què es va informar els corredors dels avantatges d'aquest motor elèctric que s'activa amb un petit botó amagat a les manetes dels frens i el canvi.

Davide Cassani, exciclista i comentarista de la RAI, va denunciar a la televisió italiana, durant el Giro, l'existència d'aquests motors ocults. «Una persona com jo, de gairebé 50 anys, que segueix practicant el ciclisme i ha sigut professional, podria posar la bici a 60 per hora i fins i tot guanyar el Giro», va afirmar l'excorredor. El seu testimoni va servir el 2007 per demostrar que Michael Rasmussen havia mentit sobre el seu parador i que possiblement s'havia amagat per medicar-se en secret, cosa que va obligar el seu equip, el Rabobank, a retirar-lo del Tour, fet que va recompensar Alberto Contador amb el mallot groc.

Les alarmes s'han disparat també gràcies a un vídeo de Youtube, que ja ha sumat més d'1.400.000 visites en una setmana, i en què s'observen diverses maniobres estranyes de Fabian Cancellara en els atacs que li van servir per guanyar la Volta a Flandes i la París-Roubaix. Altres vídeos bolcats en aquest canal d'internet mostren canvis sospitosos de bici per part del campió olímpic i mundial de contrarellotge en les dues carreres. «Tot això és una història d'idiotes», s'ha defensat l'estrella del ciclisme suís. L'UCI, que reconeix l'existència d'aquest model de motor i que ha començat a moure els mecanismes per destapar els possibles infractors, ha desestimat, no obstant, obrir qualsevol tipus d'investigació sobre les victòries de Cancellara en aquestes dues proves.

INFRAROJOS / Els mecanismes que estudia l'UCI es mouen en la intenció d'efectuar controls per sorpresa, a l'estil dels que realitza en el tema del dopatge, com ara pesar material, ja que actualment tots els equips utilitzen bicicletes amb fibra de carboni que difícilment superen els set quilos. Un llast més gran determinarà la possibilitat que hi hagi gat amagat a l'interior de les bicicletes. Tampoc està descartada la posada en marxa de màquines d'escàner amb infrarojos. «Aquests sistemes estan en l'ordre del dia i s'està invertint per posar-los en funcionament», indica l'UCI.

La utilització de bicicletes amb un motor elèctric amagat a l'interior del quadro suposa una vulneració del reglament que comporta l'expulsió del ciclista infractor de la carrera i un càstig similar al que rep si ha donat positiu en un control antidopatge.

Sense comentaris... al final s'acabaran carregant el ciclisme...


Com que el meu pare estava a Malgrat, m'ha esperat i hem fet el cafetó de rigor junts. Hem comentat una mica a noticia i hem tornat xerrant, a ritme suau. Ell s'ha quedat a Arenys i jo cap a Mataró.


Un parell de fotos més, a la recta de sempre i cap a la dutxa.


Avui a la tarda tinc fisio... espero que no em faci gaire mal.... perquè fins ahir només tocant-me les cames ja patia....

Per cert, aprofito per preguntar si algú dels que em llegiu sabeu com encongir un maillot.... és que tot i ser talla S em va gran... no sé si posant-lo amb aigua calenta me'l puc carregar .... si algú té algun remei casolà que m'ho faci saber, li estaré molt agraïda ;-)

Per cert, merci Senyalaire per les fotos de la brevet. Em quedo amb aquesta !!!

5 comentaris:

  1. Hola Nika,
    tot i que no ens coneixem personalment ja fa temps que formes part de la meva rutina de blogs(m´he tornat una blogadicta).
    Primer de tot felicitat-te per tots els objectius que vas fent i aconseguint, entre tu i la Noe em teniu al-lucinada, jo nomes de pensar-ho m´agafa de tot.
    Del tema mallot ho tens una mica magre, si es acrilic, nylon, tergal o similar, ni amb aigua calenta, o t´engreixes o l´haur`as d´escorçar, je, je.
    Be, tant debo que coincidim aviat en alguna marxa o sortida.
    Nosaltres tambe tenim un blog:
    somosunabanda-frank
    Fins la propera.

    Montse.

    ResponElimina
  2. Mònica,
    Què guapo el maillot. Al menys ja l'has estrenat.
    Ja saps que jo el vaig estrenar a la proba....jejeej
    Cada u té els seus rituals.
    Jo el portaré a les Rutes del Mestral diumenge.
    S'ha de lluir.
    Que acabi de marxar el mal de queixal.
    Una abraçada.
    Àlex Roca

    ResponElimina
  3. Com llueixes mallot!!! Clar que sí, que es noti!!

    Encongir-lo no sé com es fa, una altra opció és engreixar-te tu.. jeje

    ResponElimina
  4. Hola! no ens coneixem, però he vist en les fotos que tens un maillot del barça. M'agradaria tenir-ne un però no sé on trobar-lo...encara en fan? ja sé que el barça abans tenia secció de ciclisme però ara ja no. Bueno si saps on podria trobar-lo t'ho agrairia.

    Nil

    ResponElimina
  5. Montse, contenta de parlar amb tu, ja vaig xafardejar el vostre blog... ens seguim "vigilant"!!

    Àlex, ara estic tranquila i segueixo amb el meu ritual : repte acabat, maillot estrenat !!

    Guillem, no està el tema x guanyar pes, que desprès s'ha d'arrossegar!!!

    Nil, fa anys que el tinc i em sembla que et costarà trobar-lo... el van deixar de fer quan l'equip es va disoldre. Jo el vaig trobar a Andorra, a Jorma Bikes. Sé que hi ha gent que el busca i no l'han trobat... tot i això, si m'assabento intento avisar-te. Cuida't!!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.